This place is for surplus creativity, for when I don't have time to do some actual writing and above all for the heck of it. Contents are unedited, uncensored and un-everything else, so be warned. Your absolutely reading on at you own risk.

fredag den 28. september 2007

Anmeldelse på fortællingen.dk

Fortællingen.dk er kommet med en fin anmeldelse af Lucifers Fængsel, der lidt lugter af, at Janus syntes den var spændende, og noget han gerne ville se mere af. Til anmeldelsen vil jeg gerne sige, at, det at opbygge historien, researche, og få det hele på plads har taget stor fokus, og det er netop opbygning, stemning og velskrevethed, jeg har som det største fokus på nummer 2, for nu har jeg fået rammerne på plads. Og så er det altså Jason Chan, der har lavet forsideillustrationen. Der er også det simple faktum, at man aldrig bliver færdig med en bog. Den bliver bare afleveret på et tidspunkt.

Derudover vil jeg sige, at har været to overvejelser, der har gjort, at opbygning og det, at englene skal lægges ind i den historiske sætting kommer i 2'eren. Synsvinklen i historien er Ravns, og derfor har jeg også holdt mig tro over for det råderum, hun har haft for at udtrykke sine omgivelser og fornemme, hvad der sker omkring hende. Hendes råderum har naturligvis været påvirket af den barndom, hun nødvendigvis må have haft. "Undertrykkelse gør naiv/dum." Her har jeg valgt Ravn frem for formidling, hvor jeg godt kunne have haft fokus på at opbygge en stemning, give læseren ro til at mærke omgivelserne. Men hvordan kunne jeg det, når Ravn ikke kunne.
I 2'eren vil ravn også mere og mere finde sig selv, og derfor håber jeg på, at kunne gøre hendes omgivelser rigere.

Derudover er der det simple faktum, at Mikaels engle ikke er for meddelsomme, hvorimod Samaels måske er mere interesserede i at fortælle en lidt anden, mere alternativ historie. Gad vide, om vi løber ind i dem i 2'eren.

Tak for en god anmeldelse, der kan ses her.

7 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jason Chan - selvfølgelig. Niels Bach kom vist fra noget, jeg er ved at lsæe ved siden af... underlig brainfart. Det bliver rettet med det samme.
... og så hedder jeg altså Janus :-)

Anonym sagde ...

Men det viser sig, at det ikke er min brainfart... helt, i al fald, for jeg havde læst, at det var Jason Chan. Men i kolofonen på bogen står der altså Niels Bach, er jeg bange for.

Anders Villy Ehrenreich Eriksen sagde ...

Janus, UNDSKYLD. Jeg ved det jo godt, aner ikke, hvorfor jeg alligevel skrev forkert. Ved godt, der står Niels Bach i bogen. Jeg overlever :)

Anonym sagde ...

Ja, jeg vidste jo også godt, at det var Jason Chan, der havde lavet forsiden, men skrev alligevel Bach. Surt, at det har sneget sig ind i bogen. Det er vel igen det med deadlines :-)

Anonym sagde ...

Men gør Jason Chan :)

Tillykke med din debut. Håber at høre mere fra dig.

Anders Villy Ehrenreich Eriksen sagde ...

Shhh, vi siger det bare ikke til ham.

Tak for de pæne ord, Zenia. Er i gang.

Og Janus, er netop færdig med en retur til Zaragoza, hvor der nærmest er inkvisitionsagtige tilstande (gad vide hvorfor). Giver rigtig god stemning og giver et dejligt stemningsbillede, der af en eller anden grund formår at række tilbage til første besøg og gøre det fuldstændigt.

Glæder mig i øvrigt til interviewet. Har du nogen ide om hvornår? Vil gerne planlægge, så jeg har tid.

Anonym sagde ...

hvorfor ikke:)